Adembenemend Antartica - Reisverslag uit Elephant Island, Falkland Eilanden van Frits Langerak - WaarBenJij.nu Adembenemend Antartica - Reisverslag uit Elephant Island, Falkland Eilanden van Frits Langerak - WaarBenJij.nu

Adembenemend Antartica

Door: Frits Langerak

Blijf op de hoogte en volg Frits

24 Februari 2013 | Falkland Eilanden, Elephant Island

Vanuit ushuhaia door het Beagle kanaal naar kaap hoorn gevaren en daar even rondgedobberd bij de vuurtoren met de Chileense vlag in top.
Toen 1500 km naar Antartica gevaren op een uiterst kalme Drake passage.
De hele dag via de chollard kanaal gevaren naar Paradiso Bay en nu via de gelache straight morgen naar Elephants island en dan op weg naar de Falklands.
Wat een overweldigende en ongerepte natuur is Antartica.
We hadden windstil weer met een felle zon bij een temperatuur van rond het vriespunt.

Soms maakten we flinke slagzij als het schip scherp langs ijsbergen navigeerde.
Het sneeuwdek is 100 meter hoog op de honderden meters dikke ijslaag.
Schitterende gigantische gletsjers. Veel walvissen en zwemmende pinguïns gezien.

• 25 Februari 2013 - 23:06

De Prinsjes:

wat ziet het er allemaal mooi uit pracht fotos dat is echt genieten wij hebben het ng steeds koud hier maar het is hier ook nog winter hoewel de meeste mensen denken dat het bijna zomer is maar zover is het nog niet voor jullie gaat het ook opschieten die konings pinguin heeft pierre altijd op het nachtkasje staan dat is zijn knuffel grapje maar wel leuk nu ganog lekker genieten van de laatste dagen en dan een goede vlucht naar huis op naar kinders en kleinkinders liefs pierre en marion

Frits

Nadat we in 2006 een rondreis hebben gemaakt door Z-Afrika en in 2007 naar Kreta en Schotland zijn geweest, hebben we in maart 2008 een cruise door het Panamakanaal gemaakt, Jamaica, Aruba, Colombia, Niquraqua, Costa Rica, Quatemala, Mexico en Las Vegas met Los Angeles hebben we bezocht. In augustus 2008 hebben we met de kleinkinderen in Bulgarije een strandvakantie gedaan. In februari 2009 deden we een cruise vanuit Australie. We bezochten Sydney, Melbourne, Hobart in Tasmanie, Adelaide, Perth, Exmouth, Ho chi Min in Vietnam, Shihanoukville in Cambodja, Singapore en Bangkok. De volgende cruise was door de Middellandse Zee september 2009 van Barcelona naar Monaco, Rome, Messina, Nauplion, Olympia, Corfu, Dubrovnik en Venetie. In februari 2011 cruise vanuit Ft Lauderdale naar Cartagena Colombia,Haiti,Colombia,Panama, Costa Rica en Grand Cayman. In oktober 2011 met de dochters, schoonzoons en kleinkinderen een cruise vanuit Fort Lauderdale naar Colombia, Panama en vervolgens door het Panamakanaal naar Quatemala, Costa Rica, Mexico en naar San Diego en nog een paar dagen naar Las Vegas. Op 11 juli 2012 gaan we cruisen vanuit Vancouver naar Alaska. Op 13 november een transatlantische cruise vanuit Barcelona via Malaga, Tenerife en Bahama's naar New Orleans In februari 2013 naar Buenos Aires en cruisen naar de Falklandeilanden, Antartica, Chili en Montevideo.